Deep IT – a Neumann Társaság online konferenciája
A járványhelyzetre tekintettel a Neumann Társaság november 10-én online rendezi meg szokásos éves konferenciáját, amely idén a Deep IT alcímet viseli, és elsősorban az...
Digitalizáció az oktatásban: három lehetséges út
2025-re az emberek és gépek közötti munkamegosztás várhatóan olyan mértékben változik meg, hogy 85 millió munkahely szűnhet meg. Ezért a fiatalok millióinak életét és...
Kutatók szerint a hibrid modell önmagában nem megoldás az amerikai oktatási...
Tekintettel a Covid-19 világjárvány okozta oktatási formák átalakulására, több amerikai szószóló is felszólította az iskolai testületeket, hogy mondjanak nemet a hibrid oktatásra. A hibrid...
Magyar ezüstérem a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián
Németh Márton Tamás, a nagykanizsai Batthyány Lajos Gimnázium diákja ezüstérmet szerzett a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián (CEOI), ahol tizenegy ország csaknem ötven versenyzője mérettette meg...
Öt érmes helyezés az eJOI-n!
Éremeső! MAGYAR ARANYÉREM, EGY EZÜST- ÉS HÁROM BRONZÉREM az eJOI-n, az Európai Junior Informatikai Diákolimpián!
A 30 országból álló nemzetközi mezőnyhöz mérve is színvonalasan (összpontszám szerint...
Mennyire ismerik, használják a DigCompot Európában?
A professzionális informatikai társaságokat, így a Neumann Társaságot is összefogó európai ernyőszervezet, a CEPIS idén tavasszal felmérte a DigComp, azaz az Európai Állampolgári Digitáliskompetencia-keretrendszer...
Így változott meg az oktatás strukturális szerkezete a technológiai fejlődés hatására
A technológiai fejlődés felgyorsult, ami főként az internet bevezetéséhez köthető. A huszadik század végétől az internet elterjedése megkönnyítette és robbanásszerűen felgyorsította az emberek mindennapi...
Nemcsak Tokióban szurkolhatunk, hanem az informatika olimpikonjainak is!
Augusztus 8-án érnek véget a tokiói nyári olimpiai játékok – a pandémia miatt 2020-ról 2021-re tevődött sportesemény lázban tartja a világot. Az ókori eredetű...
Így okosította fel Kína az egész társadalmát: már látszanak az eredmények
A legtöbb országban általában nagy különbség van a városi és a vidéki oktatási eredmények között.
A World Inequality Database adatai szerint a városi középfokú végzettség...
Hiányosságok az oktatásban: milyen technológiai kihívásokkal küzdenek az intézmények?
Az Egyesült Államokban működő Consortium for School Networking nevű társaság legutóbbi felmérésének eredménye komoly aggodalomra ad okot. A közelmúltban bekövetkezett gyors technológiai adaptáció miatt...