Először ötvözte a paleo és vegán opciót: így lett mindenmentes a Hideg nyalat

0
36

Kiss Enikő, a Hideg nyalat termékek megálmodója, majd az All in – natural food tulajdonosa a hazai paleo és vegán ételek úttörőjeként is ismert. 2014-ben ötféle „mindenmentes” jégkrémmel lépett piacra, mára több mint 65 termékkel van jelen. A vállalkozás fejlesztése során mindig az egészséges életmódot és a környezettudatosságot tartja szem előtt, a legjobb minőségű alapanyagok felhasználása és a maximális ízélmény garantálása mellett. A Fejlődik a hazai! legújabb adásában a hazánkban és külföldön is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő márka tulajdonosával beszélgettünk.

Az eredetileg „Hideg nyalat” néven ismert vállalkozás már csak a neve miatt is hamar felhívta magára a vásárlók figyelmét. A külföldi terjeszkedés és a termékkínálat bővülése miatt azonban hamarosan módosítaniuk kellett a márka nevét, amely így All in – natural food lett. A névválasztás során a fő céljuk az volt, hogy nemzetközileg is érthető legyen, és egyszerű, világos üzenetet hordozzon magában: a természetességet.

A kínált termékek eleinte a maguk nemében teljességgel egyedinek számítottak, előtte hazánkban nem léteztek ennyire tiszta, egészséges és természetes magyar élelmiszerek. „Én voltam az első, aki Magyarországon ötvözte a paleo és a vegán opciót és lényegében ezzel megalkottam a napjainkban annyira népszerű mindenmentes kifejezést” – mondta Kiss Enikő.

Ötféle jégkrémből teljes ételkínálat

Ugyan sikeresen indult az All in jégkrémek értékesítése a magyar piacon, de hamar be kellett látni, hogy itthon a fagylalt nyári desszert, így az ősz beköszöntével a kereslet is jócskán megcsappant. Innen adódott az ötlet, hogy a szezonalitást kiküszöbölve más jellegű ételeket is kínáljanak.

„Elkezdtem gondolkodni és kitaláltam, hogy milyen termékeket lehetne még készíteni, amivel egy stabil céget tudok felépíteni” – hangzott el Enikőtől az adásban. Ekkor kerültek a termékportfólióba a különböző sütemények, joghurt alternatívák, smoothiek és fagyasztott mindenmentes torták, melyekhez hasonlót egyáltalán nem találunk az üzletek polcain. Ez a kreatív bővítés pedig egyenesen szárnyakat adott a vállalkozásnak.

„Mindenben – amibe belekezdtem – sikeres voltam. Ezt már a sportban megtanultam, hogy oda kell tenni magamat és a kemény munkának mindig megvan az eredménye” – mondta a cégvezető.

A vásárlói tudatosságot szeretnék növelni

A kiváló minőségű, egyedi alapanyagokból készült termékeik nem csak rendkívül ízletesek, de egészségesek is. A vállalkozás legfőbb célja, hogy növeljék a fogyasztók egészségtudatosságát, és egyre több emberhez érjenek el ezek az alternatív megoldások. Az egyik legnagyobb szakmai elismerést a Tudatos Vásárlók Tesztje hozta meg számukra, amikor 32 hagyományos epres jégkrém közül a vak teszten az ő „mindenmentes” termékük nyert mind ízben, mind pedig a vak teszt utáni, csomagolás-kategóriában is.

A tudatos életmódhoz a fenntarthatóság is hozzátartozik, így a termékek csomagolására is kiemelt hangsúlyt fektet a vállalkozás. A legtöbb terméküket papírpohárban, üvegben vagy más környezetbarát csomagolásban árulják, valamint egy speciális, magas nyomású eljárás során természetesen tartósítják az élelmiszereket, amellyel például az általuk kínált saláta akár 42 napig is megőrizheti a szavatosságát, mesterséges anyagok hozzáadása nélkül.

Csábító ajánlatok ellenére sem adta el a vállalkozását

Kiss Enikő már a vállalkozás indulásától kezdve folyamatosan kapott vételi ajánlatokat, azonban sem akkor, sem most nem tervezi kiadni a kezei közül a tulajdonjogot. Egyedüli tulajdonosként gyorsan tud reagálni a piaci helyzetekre és rugalmasan alkalmazkodik a változó kereslethez. Az All in termékek tehát nem kerülnek külföldi tulajdonba, de enélkül is megállják a helyüket a külföldi piacon, ugyanis a profitorientált, így tartósítószerekben gazdag, tápanyagban szegény külföldi áruk között igazi kincsnek számítanak ezek a természetes és elérhető árú „mindenmentes” opciók. Enikő elmondta, hogy a külföldi terjeszkedéstől függetlenül továbbra is Magyarország jelenti majd a célközönséget és elsőként mindig a magyar keresletet fogják szem előtt tartani, mert szerinte így kell tennie egy patrióta vállalkozásnak.

Az eredeti cikk a Makronóm honlapján olvasható.