Kutatók szerint a hibrid modell önmagában nem megoldás az amerikai oktatási problémákra

0
109

Tekintettel a Covid-19 világjárvány okozta oktatási formák átalakulására, több amerikai szószóló is felszólította az iskolai testületeket, hogy mondjanak nemet a hibrid oktatásra. A hibrid modell ugyanis arra kényszeríti a pedagógusokat, hogy egyszerre tanítsanak online és személyesen, ami nem csak hogy nehezen kivitelezhető, de egyáltalán nem hatékony.

A téma egyik kiemelkedő alakja Bonnie Stewart, egyetemi oktató és közösségi média kutató, a digitális hálózatok hatását vizsgálja az intézményekre és a társadalomra. Az online pedagógia és a munkahelyi tanulás adjunktusa, Bonnie kiterjedt háttértudással rendelkezik a digitális és jelenléti oktatásban, valamint a munkába integrált, felnőttkori tanulási módszerekben. Így nem véletlen, hogy ő is nemet mondott a hibrid oktatásra. Véleménycikkéről az alábbi összefoglalóban olvashatnak.

Az amerikai hibrid modell szerint a pedagógusok egyidőben tanították a személyesen jelen lévő diákokat az otthonról, online becsatlakozó diákokkal. Ez a modell pedig egyes szakértők szerint egyértelműen a politikai érdekeket szolgálta és nem a gyerekekét – írják a Maclean’s oldalán.

Finanszírozás nincs, pedig az elvárások csak nőnek

A legutóbbi hivatalos jelentések szerint az amerikai Oktatási Minisztérium következő nyolc évre vonatkozó kiadási tervei 12,3 milliárd dollárral maradnak el az eddigi összegektől, amit a félig jelenléti – félig online oktatási formába tökéletesen be lehetne illeszteni feltűnés nélkül.

Mind a tanárokat, mind a diákokat felkészületlenül érte, amikor 2020-ban sürgősen át kellett állni a távoktatásra. Azonban Ontario tartománya már 2021 tavaszán bejelentette, hogy az iskoláknak a hibrid oktatási formánál kell maradniuk a 2021-22-es tanévben is, de a virtuális tanterv felépítéséhez nem sok támogatást biztosított számukra – olvasható a Phys.org cikkében.

Spórol az állam a hibrid megoldással

A hibrid oktatási formával az adott tanári karral meg lehet oldani a jelenléti és az online oktatást is egyszerre, ami további költségeket spórol meg az államnak, hiszen nem kell külön tanárokat alkalmaznia az online oktatáshoz.

Egy másik ontariói intézkedés szerint, ha egy tartományi iskolában hibrid oktatás zajlik, akkor az adott tartomány nem hajlandó külön, online oktatásra szakosodott iskolákat finanszírozni, valamint a hibrid oktatásba kényszerült gyerekek családját sem támogatják. Oktatási szempontból pedig egyáltalán nem hatékony, sokszor hátráltatja, lassítja a folyamatokat a hibrid modell.

Az eredeti cikk a Makronóm oldalán olvasható.