Az Egyesült Arab Emírségek játékosai beszállnak az e-sport bizniszbe

0
240

Az Egyesült Arab Emírségek elektronikus sport versenyzői a több milliárd dollárt érő iparág tényezőivé kívánnak válni.

Az indiai emigráns Saad Khan négy évvel ezelőtt rájött, hogy óriási lehetőség van az e-sport népszerűsítésére a régióban, amikor azt látta, hogy a hét emírség egyikében, Dubaiban, gomba mód szaporodó cyber kávézókban tolonganak az emberek. Ekkor döntött úgy az erős technológiai háttérrel rendelkező Khan, hogy megalapítja a Gamers Hub Media Events (GHME) rendszert az e-sports versenyek megrendezésére a Közel-Keleten és Észak-Afrikában.

Új irányok 

Az olajfüggő ország gazdaságának diverzifikálása és puha erejének növelése érdekében az Egyesült Arab Emírségek és a fiatal emigránsok légiója, az elmúlt években számos ágazatba ugrott, beleértve a sportot és a technológiát is.

A globális játék- és interaktív médiaipar 12 százalékkal 139,9 milliárd dollárra nőtt tavaly az amerikai Nielsen adatelemző cég szerint. Eközben az öbölben a játékpiac várhatóan eléri 821 millió dollárt.

GHME

A vállalat nyereségét Khan nem hajlandó egyelőre nyilvánosságra hozni, de azt elmondta, hogy a játékosok száma és a szponzori értékek egyre nőnek, és soha ennyi csapat nem alakult korábban.

A társaság partneri kapcsolatban áll az Intel, a Dell Alienware, a Lenovo Legion és a HP Omen cégeivel, tavaly pedig megállapodást kötött a német luxusautó-gyártóval, a BMW-vel, amely a régió játékversenyeit szponzorálja. A tervek szerint tovább bővülnek, mivel irodákat nyitnak Spanyolországban, Indiában és Dél-Afrikában is.

Ghazi Beydoun, a GHME üzletfejlesztését irányító játékrajongó szerint a közel-keleti elektronikus sport jövője ígéretes, említésre méltó tehetségek jelentek meg Libanonban, Jordániában, Egyiptomban, Szaúd-Arábiában és az Egyesült Arab Emírségekben.

Fokozatosan alakuló ipar

A dubaji székhelyű Boss Bunny Games vállalat immár része az apránként alakuló játék-ökoszisztémának, mely egy az öböl-menti kultúra ihlette videojáték kiadását tervezik. A játék egy a régióban ismert rajzfilm karaktereit eleveníti meg, hagyományos ábrázolásban dubaji környezetben.

Globális közönség elérése

Geraint Bungay, a Boss Bunny Games vezérigazgatója elmondta, hogy a játék fejlesztése 100 százalékban magán kezdeményezés, de a kormány erősen támogatja a projektet.

Véleménye szerint óriási piaci lehetőség van a Perzsa-öbölben, amit még mindig sokan nem vesznek észre. A szaúdi bevételeket figyelembe véve az ötödik legnagyobb játékpiac a világon.

Robert Mogielnicki, a washingtoni Arab-öböl államok intézetének vezetője véleménye szerint az arab országok e-sport iránti étvágya a saját termelésű iparágak, és a nagyobb önellátás iránti általánosabb törekvés része.

Az e-sport és más játékiparok, új platformokat kínálnak az arab kormányok és vállalatok számára a globális közönség elérése érdekében.

Az e-sport nem csupán a fiatalok szórakoztatására szól. Potenciális lehetőség, hogy az arab kultúrát és társadalmakat virágzó és kreatív központként ábrázolják, amely méltó a kiterjedt globális közönséghez.

A cikket írta Szalga Bogi.

Az eredeti cikk itt olvasható: https://makronom.mandiner.hu/cikk/20210501_az_egyesult_arab_emirsegek_jatekosai_beszallnak_az_e_sport_bizniszbe