A koronavírus-járvány okozta gazadasági pusztítása felgyorsította a virtuális technológiák felemelkedését a világ iparágaiban. A turizmus sem képez kivételt ez alól, sőt talán kijelenthetjük, hogy a járvány egyik legnagyobb vesztese.
A virtuális valóság jelentheti a kiutat?
Még mindig nagy a szkeptikusok tábora, de a számok magukért beszélnek. Már a járvány megjelenése előtt kiemelkedő eladási számokat produkáltak a virtuális valóság eszközök és egyre növekszik az érdeklődés a virtuális túrák iránt.
Az új technológiáknak köszönhetően a virtuális túrák napjainkban jóval kifinomultabb, mint korábbán. Hozzá kell tenni, hogy a jobb minőség magasabb kiadásokkal jár, amit még sokan nem engedhetnek meg maguknak.
Hogyan vélekednek a vállalatok?
A vírust tömeges elbocsátások és rendkívüli utazási korlátozások követték. Nem lehet tudni, hogy a kereslet mikor és hogyan lesz képes visszatérni a régi kerékvágásba. Az intelligens vállalatok most alkalmazkodnak és keresik a megoldást arra az esetre ha senki sem utazhat még huzamosabb ideig.
Szerencsére nincs szüksége hatalmas költségvetésre a virtuális utazási megoldásokba történő befektetéshez. A vállalatokat behatároló korlátok növelik a kreativitást.
Exportálható az élmény?
A marketing szakértők úgy vélekednek, ha az emberek nem juthatnak el új helyekre, az élményt kell elhozni a számukra.
A Visit Florida Beach Finder által készített Trip Tuner elhozza a felhasználók otthonába a napfényt miközben lehetőség nyílik felfedezni az ideális tengerpartot.
A Bahama-szigetek 360 fokos légi felvételekkel és szigetkeresővel kápráztatja el a kíváncsi élménykeresőket.
A Crowdriff Localhood programja vizuális betekintést kínál a helyi kisvállalkozások üzleteibe és termékkínálatába is.
Ráadásul a virtuális utázások által indikált interakciók mérése sokkal megbízhatóbb, mint a felmérések alapján kikövetkeztetett keresleti minták, szokások. Tehát kijelenthető, hogy a virtuális technológiák segítik a marketing szakemberek mukáját az előrehaladásban a turizmus iparág területén.
A felhasználók szempontjából is nagy segítséget jelent a virtuális valóság használata. A technológia segítségével könnyebben hozhatnak döntést, választhatják ki a számukra legideálisabb utazási formát, úti célt és így a mennyiség felváltható a minőséggel, ami segíthet a járvány előtt egyre aggasztóbb méreteket öltő tömegturizmus problémáján is.
VM