Még mindig csökken az olvasó gyermekek száma

    0
    469

    A széles körben elérhető e-bookok és e-learning anyagok miatt éles ellentétek alakultak ki a gyerekek digitális oktatása körül. Egyesek támogatják a virtuális világ által adta lehetőségek teljes kiaknázását, ahol a tartalmak szinte korlátlan mennyiségben érhetők elbárhol és bármikor. A kritikusok úgy gondolják, hogy a képernyő előtt töltött idő nem egyenlő a célzott tanulással.

    Mindazonáltal a Scholastic jelentése érdekes eredményeket mutat. Az elektronikus könyvek megjelenése óta több szülő és családtag olvas hangosan, mint korábban. Más tanulmányok által kimutatott nyilvánvaló tény, hogy a gyerekekre nagy hatással van a hangos olvasás még a születés előtt is, de gyermekkorban kifejezetten előnyös annak alkalmazása. Fejleszti az olvasási és szövegértési képességet és pszichikai tesztek bizonyítják, hogy a szülő gyermek kapcsolat alakulásában is fontos szerepe van.

    A Scholastic felmérése alapján, az öt évesnél fiatalabb gyermekeknek olvasó szülők száma több mint 50 százalékkal nőtt a 2014 óta. A szülők 72 százaléka állítja, hogy a hangos olvasást már gyermeke első születésnapja előtt elkezdte.

    Sajnos, az olvasó gyerekek száma, még mindig drámai módon csökken, annak ellenére is hogy a családi olvasási idő növekszik. Az olvasás népszerűsítését hivatott segíteni a World Read Aloud Day, a World Book Day és a Banned Book Week, melyek az online térben érik el a családokat és ösztönzik őket az olvasásra.