A technológia fejlődése ajándék és egyben átok a marketing ügynökségek számára

0
264
A marketing szerepe jelentős az üzleti világban, hiszen egy jól felépített marketingkampány még az amúgy kevésbé sikeres termékekkel is csodát tesz. A legtöbb vállalat számára a technológiai fejlődés egyfajta ajándék volt, de ez nem mondható el a különböző ügynökségekről. Az ő esetükben ez a technológiai forradalom olyan ajándék, amely egyben átok is.

Marketing egyedül, otthonról is

Az ügynökségek számára adott a lehetőség, hogy a technológiai fejlődésnek köszönhetően sokkal hatékonyabb kampányokat építsenek fel klienseik számára, melyekkel messze jobb eredményeket érhetnek el. Azonban az ügyfeleik számára opciót jelent az is, hogy otthonaikból, egyedül is hasonlóan kimagasló eredményeket érjenek el a saját reklámtevékenységüket használva, hiszen számukra ugyanúgy elérhetőek a különféle marketinget forradalmasító technikai megoldások.

Úgy tűnhet, hogy a különböző közösségi médiás és internetes hirdetések – mint a Google, Facebook, Twitter és társaik – nagyon megkönnyítik a marketingfolyamatokat, de ez csak a felszín. Ezek a platformok nem elég jók ahhoz, hogy a hirdetésre költött összegek egyértelműen megtérüljenek, hiszen elsődleges céljuk, hogy adóbevételeket generáljanak.

Pozíció megőrző technikák a digitális átállás alatt

Pont ezért rúgnak még mindig labdába az ügynökségek, hiszen ők azok, akik ismerik a marketing összes folyamatát, hogy hogyan, hol és mivel kell hatni az emberekre. Felismerik az ügyfeleik igényeit és ehhez mérten a legjobb, leghatékonyabb technikákat és eszközöket tudják felhasználni, sokkal nagyobb értéket teremtve ezzel mind ügyfeleik, mind pedig a célcsoport számára.

Az ügynökségek feladata, hogy kiemeljék a vállalkozások számára, hogy amit ők képviselnek az értékes, releváns és sokkal jobb annál, mint amit otthonról, egyedül elérhetünk.

Ahhoz, hogy ezt az üzenetet közvetítsék, és megőrizzék pozíciójukat a piacon nem árt néhány dologgal tisztában lenni.

Az ügynökségek jövőbeli sikerei nagyban függnek attól, mennyire ismerik a legújabb technológiai innovációkat, fontos, hogy lépést tudjanak tartani a digitális világ rohamos fejlődésével. Ugyancsak előny jelent, ha folyamatosan kutatnak, felmérik az egyes oldalak, platformok látogatottságát és az emberek érdeklődési körét, hiszen így még hatékonyabban tudnak segíteni ügyfeleiknek, hogy a lehető legjobb eredményeket érjék el.

Továbbá fontos belátni, hogy egyedül sokkal nehezebb fennmaradni a felszínen és kitűnni a többiek közül, ezért kiemelten fontos tényező a stratégiai szövetségek kialakítása az ügynökségek között, hiszen így tudják egymást segíteni, támogatni és együttes erővel a legjobb megoldásokat kínálni megrendelőiknek.  

Az eredeti cikk itt olvasható: https://makronom.mandiner.hu/cikk/20210203_a_technologia_ajandek_es_egyben_atok_a_marketing_ugynoksegek_szamara