Technológiai robbanást hoz a járvány a turizmusban

0
129
A digitalizáció fontos része az életünknek, ami már a világjárvány előtt is egyre inkább teret hódított. A koronavírus-járvány okozta krízishelyzet azonban rákényszerítette a világot arra, hogy még fogékonyabbak legyünk a digitális megoldásokra.

A digitalizáció térhódítása a turizmusban

Az amerikai Skyroam vállalat rendszeresen vizsgálja, hogy melyek azok a technológiák, amelyek a vírus miatt kerültek bevezetésre a vendéglátás és az utazás területén. A vállalat által kifejlesztett hordozható WIFI hotspot rendkívül népszerű, hiszen lehetőséget biztosít az utazóknak arra, hogy bárhonnan dolgozni vagy éppen játszani tudjanak. Véleményük szerint a ,,hordozható internet” sokkal élvezetesebbé és kényelmesebbé teheti az emberek utazásait.

A járvány miatt rendkívül fontos lett a távolságtartás, ezért felértékelődtek az érintésmentes megoldások, melyek higiéniai szempontból is biztonságosabbak.

A vendéglátás területén kiváló példa erre a Hilton hotelekben használatos digitális kulcs. A szállodalánc hűségprogramjában részt vevőknek adott a lehetőség, hogy egy applikációval kinyithassák szobájuk ajtaját, ezzel lényegesen csökkentve a megérintendő felületeket.

Egyre népszerűbb a mobil applikációk és chatbotok használata

Ugyancsak a személyek közötti interakció minimalizálása érdekében egyre több területen jelent meg a kontaktmentes ’check-in’ szolgáltatás. Többek között repülőtereken, vasútállomásokon, hotelekben és tematikus parkokban is találkozhatunk ezzel az innovációval.

Segítségével csupán a telefonunkat használva intézhetjük a becsekkolást, szolgáltatások igénybevételét és a fizetést. Népszerű megoldás a vállalatok részéről, hogy ezekbe az alkalmazásokba úgynevezett chat funkciót is beépítenek. Az applikációt használóknak így lehetőségük van feltenni kérdéseiket anélkül, hogy személyesen érintkeznének bárkivel.

A járvány miatt az embereknek lényegesen több kérdésük van, melyek nagyrészt higiéniával, biztonsággal kapcsolatosak. A megnövekedett mennyiségű kérdésre nem egyszerű válaszolni, ezért egyre több helyen találkozhatunk digitális munkaerővel. Ennek lényege, hogy a gyakran ismételt kérdéseket összegyűjtik, és így mindenkinek adott a lehetőség a tájékozódásra. A bonyolultabb kérdések megválaszolására pedig továbbra is emberi munkaerőt alkalmaznak, akiknek így marad idejük a lényeges problémák megoldására, így hatékonyabbak és elkerülik a túlterheltséget.

A biztonságérzet növelése érdekében terjedt el a hőkamerás megfigyelés is. A technológia leginkább a repülőtereken került bevezetésre.  Ezzel az eljárással lehetséges a dolgozók és az utasok nagyobb védelme az esetleges fertőzöttekkel szemben.

Kijelenthető, hogy a világjárvány hatására számos új digitális megoldás született, melyek a jövőben is könnyebbé és biztonságosabbá tehetik mindennapjainkat.

Az eredeti cikk itt olvasható: https://makronom.mandiner.hu/cikk/nyomtatas/20210202_technologiai_robbanast_hoz_a_jarvany_a_turizmusban