Új interaktív robot segíti az ügyfeleket a Hyundai bemutatótermében

0
129

A távolságtartás jelenlegi életünk egyik központi tényezője. Mára nincs olyan üzlet ahol nem jelölik a távolságot amit tartanunk kell, hogy csökkentsék a vírus továbbterjedését. Nincs ez másképp az autókereskedésekben sem, ezért a Hyundai kifejlesztette mesterséges intelligencia alapú ügyfélszolgálati robot asszisztensét, amely a DAL-e néven került be a kereskedelmi folyamatba.

Mit kell tudnunk Dal-e-ről?

Igazából a név egy rövidítés, ami a fejlesztés igazi célját takarja: “Drive you, Assist you, Link with you-experience” (“Vezessen, segítsen, kapcsolódjon élmény”). Dal-e kinézete egy mesebeli vidám robotbarátra hasonlít 1160 miliméteres magasságával és 80 kilogrammos súlyával. Teste képes a főbb mozgásokra, mégpedig a karok és a fej mozgatására, valamint kör alakú kerekeken gördülve halad bármilyen egyenes felszínen. A fejen található képernyő pedig kedves animált szemekkel tekint a vásárlókra.

Képességei közé tartozik az üzletbe belépő vendégek észlelése és azok megközelítése, amit a beépített kamerák és az arcfelismerő technológiának köszönhetően hajt végre. Mikor szembe kerül a vásárlókkal a nyelvértési és beszédszintézis rendszerét felhasználva beszélgetést kezdeményez. Az ügyfelek feltehetik kérdéseiket a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, vagy használhatják a robot integrált érintőképernyős felületét. Ezután elkíséri a vendéget az általa kívánt helyszínre a bemutatóterem területén. Ráadásul ha az illető személy nem visel maszkot Dal-e fel fogja hívni a figyelmét, hogy ezt tegye meg.

Mikor debütál Dal-e?

A robot egy kísérleti projekt részeként került használatba a Hyundai egyik bemutatótermében Szöulban január 25-én hétfőn. Ezt követően pedig hamarosan megkezdik a szélesebb körű bevezetését a többi márkakereskedésben, beleértve a Hyundai tulajdonában álló Kia cégcsoportban is.

Az eredeti cikk itt olvasható:  https://makronom.mandiner.hu/cikk/20210201_interaktiv_robot_segiti_az_ugyfeleket_a_hyundai_bemutatotermeben