Mikor kimondjuk a sportautó szót legtöbbünknél egy tűz piros Ferrari, egy aszfaltszaggató Bugatti vagy valamelyik népszerű Lamborghini modell jut eszünkbe. Aztán beugrik egy szám ami mögött jó pár nulla sorakozik. Viszont ha kiszélesítjük látókörünket találhatunk jóval kedvezőbb árú mégis zseniális autócsodákat. Ide tartozik Corvette C8 Stingray, amely 60 ezer dolláros (nagyjából 19 millió forint) árával igazán csábító és közkedvelt a sportautó-rajongók körében.

2020 Chevrolet Corvette C8 Stingray turns all heads

 

A modell a neves autóépítő Danny Bahar figyelmét is felkeltette az Ares Designs-nál, akinek a kezéből számos sportautó kifinomult és egyedi dizájnnal került ki már korábban is. Igazán emlékezetes volt, mikor a Lamborghini Huracan kapott teljesen új, szemet gyönyörködtető formát.

Néhány hónappal ezelőtt az Ares bejelentette, hogy az S1 Project-jében az új Corvette-t használja alapul egy nagyszabású terv részeként, melynek célja: “létrehozni egy autót, amely ötvözi a hiperautó tervezését, a szuperautó teljesítményét és a sportkocsi elérhető árát.”

The S1 Project supercar: same same, but has roof

Majd ezt egy újabb bejelentés követte, melyben a cég megmutatta az S1 Project Spyder verzióját. Az Aston Martin V12 Speedsterhez és a McLaren Elvához hasonlóan itt még szélvédő sincs, helyette a szemből érkező levegőt felfelé tolják pár apró, napellenzővel, amelyek aztán közvetlenül a motor felé irányítják. A koncepcióhoz a Corvette futóműve remek kiindulópont volt, az impozáns V8-as 705 lóerős szívómotorral.

The Ares Project S1 Spyder is a roofless hypercar built on a Corvette motor and chassis

A long, low, mean look for the Project S1 Spyder

Bármilyen meglepően hangzik, sok hiperautó tulajdonos fél vezetni a csillagászati összegbe került kedvencét, mert túl erősnek és túl drágának tartják ahhoz, hogy kár tegyenek benne. Erre a piaci résre keresett megoldást az Ares, mikor elővette a Corvette C8 újratervezését – sokak nagy örömére.

That back end is just outrageous

A spyder kívülről fantasztikusan néz ki, finoman lekerekített formáival és az alacsony ültetésű váza miatt a kerekek még nagyobbnak tűnnek, ami igazán vadorzó külsőt kölcsönöz a modellnek. A belső terét luxus, időtálló gyémánt varrással készült bőr, minőségi karbonszálas és Alcantara anyagok felhasználásával tették felejthetetlenné.

Air intakes are right behind your head

The cabin looks amazing

Pontos információ még nincs az egyedi tervezésű sportautó áráról, de azt lehet tudni, hogy nagyjából 150 ezer dollárral lesz drágább, mit a kupé változat.