Az előrelátó szállodák és üdülőhelyek már a koronavírus-járvány előtt érintés nélküli technológiákat vezettek be a vendékélmény növelése, az akadálymentes és biztonságos működés érdekében.
Mára ezek a technológiák még nagyobb figyelmet kaptak és jelentőségük egyre erőteljesebb, alkalmazásuk pedig nélkülözhetetlenné válik a jelenlegi körülmények között.
Példaként említhető a San Francisco-i székhelyű Sightline Hospitality az Egyesült Államokban. A vállalat 14 ingatlanában emelte új szintre az érintés és kontakt nélküli technológiák alkalmazását.
“A vendégeket örömmel tölti el, hogy a technológia nagyobb szerepet játszik abban, ahogyan kölcsönhatásba lépnek a műveletekkel, mivel most már irányíthatják környezetüket, ami kritikus a világjárvány idején.” – mondta Stephanie Versin, a Sightline Hospitality marketing alelnöke.
A vállalat hasonló üzenetküldő szoftvert mutat be, mint az ALICE és a Whistle Messaging, amelyek lehetővé teszik a vendégek számára a mobil szöveges üzenetek útján történő kommuikációt a szállodákkal.
A szállodák képesek lesznek automatizálni az üzeneteket többek között olyan előre meghatározott információk alapján, mint bejelentkezések időpontja. A szoftver emellett személyes üzeneteket is küld minden vendégnek vagy csoportnak és rögzíti a beszélgetéseket annak érdekében, hogy ne feledkezzenek meg a részletekről.
Az ASSA ABLOY Global Solutions révén a vendégek, mobiltelefonjuk segítségével, hozzáférnek a lefoglalt szobájukhoz kulcs használata nélkül, Bluetooth kapcsolaton keresztül.
“Az ASSA ABLOY-n keresztüli mobil hozzáféréssel a recepciós bejelentkezésének alternatíváját nyújtjuk a vendégeknek, ami lehetővé teszi számukra a biztonságos távolság megtartását, miközben csökkenti az idegen felületekkel való érintkezést és személyes eszközöket használva biztonságos digitális hozzáférést biztosít.” – mondta Versin.
További érintés nélküli lehetőség a MenuPoint, melynek segítségével a vendégek ételt, italt és számos más eszközt rendelhetnek mobil eszközökön keresztül. A technológia támogatja a társadalmi távolságtartás, helyettesíti a kevésbé hatékony telefonos megrendeléseket, értesíti a vendégeket és valós idejű frissítéseket végez.