Hogyan lehet környezetbarát a légiközlekedés?

0
172

A globális légiközlekedési ágazat jelenlegi válsága ellenére a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége továbbra is erős, különösen az ágazat fellendítésével kapcsolatban.

Az Légiközlekedési Akciócsoport (Air Transport Action Group-ATAG) ügyvezető igazgatója, Michael Gill elmondta: „A légi közlekedés történetének legmélyebb pontján van. Arra számítunk, hogy az év végéig akár 4,8 millió munkahellyel is csökkenhet az ágazat és hatalmas ütés éri a világ összekapcsolására. Mivel azonban a légi összeköttetés helyreállítását tervezzük, prioritásként kell kezelnünk a környezeti fejlődésünket is.”

„Az ágazatunknak hosszú távú klíma célja az, hogy 2050-ig a felére csökkentse a szén-dioxid kibocsátást. A kormányok, a technológia és az energiaszektor megfelelő segítségével arra számítunk, hogy a globális légiközlekedés pár évtizeden belül képes lesz elérni a nettó nulla kibocsátást. A világ egyes részei korábban képesek lesznek megfelelni ennek a elvárásnak és számos vállalat már meghatározta e célokat. Ennek eléréséhez átmenetre lesz szükségünk a fosszilis üzemanyagoktól a fenntartható üzemanyagok felé, az elektromos, hibrid és potenciális hidrogén üzemű repülőgépek kutatásának és fejlesztésének felgyorsítására. Ehhez az együttműködés iránti elkötelezettségre is szükség lesz. A következő évtized áll rendelkezésünkre a fenntartható globális kapcsolat színterének megteremtésére a következő 30-40 évre.”

Simon Hocquard, a polgári léginavigációs szolgálatok szervezeti főigazgatója elmondta: „Az ambiciózus fenntarthatósági céljaink teljesítése továbbra is kiemelkedő fontosságú és csak akkor fog megtörténni, ha a légiközlekedési rendszerben mindenki kiveszi a részét. Az új üzemeltetési eljárások bevezetésétől a legújabb technológiák átvételéig az ATM iparnak fontos szerepe van a légi közlekedés hatékonyságának rövid távú javításában, még mielőtt új elektromos légi jármű technológiák vagy zero szén-dioxid-üzemanyag kerülne forgalomba.”

Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség főigazgatója és vezérigazgatója elmondta: „A Covid-19 pusztított a légiközlekedési iparban, de keményen dolgozunk a világ biztonságos és fenntartható újracsatlakozásán. Elkötelezettek vagyunk annak érdekében, hogy erőfeszítéseket tegyünk saját magunk, partnereink és kormányaink felé, hogy elérjük szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseinket. A légi közlekedés számára az éghajlatváltozás elleni küzdelem kulcsa továbbra is a szén-dioxid ellensúlyozásban rejlik, a fenntartható üzemanyagokba és a radikális zöld technológiákba történő beruházások folytatásával.”