Az amerikai szenátus előtt a repülőtéri hőmérséklet ellenőrzés programja

0
170

Pénteken az amerikai szenátusban Maria Cantwell washingtoni és Rick Scott floridai szenátor javaslatot terjesztett elő, ami előírja, hogy a Közlekedésbiztonsági Igazgatóságnak (TSA) végre kell hajtani a testhőmérséklet ellenőrzést a repülőtéri ellenőrző pontokon a koronavírus-járvány miatt, az utasok biztonságának érdekében.

A Cantwell-Scott „Fly Fly and Healthy of 2020” (S. 4623) alapján az lenne a feladata a TSA-nak, hogy végül egységes hőmérséklet ellenőrzési programot vezessen be az ország repülőterein, de először is a kísérleti program részeként alaposan tesztelni kell a technológiát különböző körülmények között a végső bevezetés előtt.

A repülőtéri hőmérséklet ellenőrzéseket innovatív, érintés nélküli, hőkamerás technológiával végeznék, amely képes a meglévő TSA ellenőrzőpontokon áthaladó nagy számú utas automatikus átvizsgálására. Az ilyen rendszerek már bizonyítottan hatékonyak a fertőzött személyek azonosításában és más országokban való elterjedésének enyhítésében.

Videosec & LEDsec

“Amint a gazdaságunk újból megnyílik, és az amerikaiak egyre többet utaznak, mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy az utazás biztonságos legyen.” – mondta Rick Scott szenátor. “A világjárvány kezdete óta a tömegközlekedésben résztvevők hőmérséklet ellenőrzését követelem, mint józan ész módját az amerikaiak biztonságának és egészségének megőrzéséért.”

“Biztosítanunk kell a fogyasztók védelmét is a légitársaságok tisztességtelen árazási taktikája ellen.” – állította a szenátor. “Ez a jogszabály lehetővé teszi a hőmérséklet ellenőrzéseket, ugyanakkor biztosítja a légitársaságok rugalmasságát az ügyfelekkel szemben. Ha az utasok nem repülhetnek láz miatt, akkor a légitársaságoknak együtt kell működniük a foglalás átütemezése vagy törlése érdekében.”

A termikus szkennerek telepítése szintén elősegíti az Egyesült Államok felkészülését az esetleges jövőbeni közegészségügyi kockázatokra, mivel a láz számos fertőző betegség, köztük a Covid-19 általános jellemzője. Ehhez hasonló technológiai eszközöket alkalmaztak más fertőző betegségek, például a SARS (súlyos akut légzési szindróma) 2003-ban, a H1N1 (influenza) járvány 2009-ben és az Ebola-járvány 2014-ben történő elterjedésének azonosítására és megfékezésére.

Valójában a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint világszerte több mint 140 ország hajtotta végre a hőmérséklet szűrési protokollokat a repülőtereken, köztük a globális légi közlekedési piac tíz legnagyobbja közül nyolc, az Egyesült Államok és Németország kivételével.

Infrared thermal camera monitoring the temperatures of passersby.

A megvalósítása igazából már folyamatban van egyes amerikai repülőtereken. A Hawaii Közlekedési Minisztérium, a Los Angeles World Airports tagjai (LAWA) és a Port of Seattle egyike azoknak, ahol vagy kísérleti fázisban, vagy már bevezetésre került az utasok hőmérséklet szűrése.

Ha a jogszabályt elfogadják, akkor jelentős szerepet játszhat a lakosság bizalmának újjáépítésében a légiközlekedési rendszer iránt, még a járványhelyzet alatt is. Az IATA korábbi jelentése azt mutatta, hogy a megkérdezett utazók 80 százaléka szerint a hőmérséklet ellenőrzések biztonságosabbá teszik utazást és azok az országok, ahol már alkalmazták a hőszűrő rendszereket, növekedett a foglalások száma. Például Kínában és Japánban a menetrend szerinti kapacitás most 92, illetve 55 százalék, az év elejéhez képest.