A Nissan Z generációjának legújabb tagja debütálásank 50. évét egy különleges retro dizájnnal ünnepli, ami a korábbi modellek inspirációjából született, beleértve az 1970-es Fairlady Z / Datsun 240Z modellt is.

Nissan looks to combine elements of past, present and future in the next Z

Tekintettel arra, hogy ezek a régebbi Z modellek mennyire időtállóak, kijelenthetjük, hogy ez egy nagyon ígéretes irány.

Z past, Z future

“Tervezőink számtalan tanulmányt és vázlatot készítettek, amikor elemeztük a korábbi generációkat és az eredményeiket” – magyarázta Alfonso Albaisa, a Nissan tervezési vezetője. “Végül úgy döntöttünk, hogy a Z Proto-nak az évtizedek között kell utaznia, beleértve a jövőt is.”

Az eredeti 240Z legemlékezetesebb része a könnycsepp alakú mélyedésekbe elhelyezett kerek fényszórók voltak. Bár a Z Proto nem hozza vissza teljesen ezt a formát, de merőben eltér jelenlegi 370Z-től és olyan LED-es világítást használnak, ami a klasszikus Z lámpák modern értelmezését szolgálják.

“A LED-es félkörös fényszórók a 70-es évek japán piacának 240ZG-jéig nyúlnak vissza” – mondta Albaisa. A Z Proto világos kupola lencséi két kör alakú visszaverődést engednek át a fényszórókon. “Tetszett nekünk ez az egyedi tulajdonság, és felfedeztük, hogy természetesen illeszkedik a Z identitásához.” – tette hozzá Albaisa.

Nissan's still developing the powertrain, but it says the Z Proto is powered by a twin-turbo V6 and manual transmission

A Nissan átalakította a jelenlegi Z modell idomait az élek, az övvonal és a tetővonal elvékonyításával. A retró hangulat főként a tetőnél jelenik meg, élesen formálva a csúcsokat az A-oszlopok végén, mielőtt lassan és közvetlenül az izmos hátsó gödrök és a négyzet alakú hátsó részbe érkezne.

Nissan Z Proto

Bár ez még csak egy prototípus, de a Z Proto tervezői nem csupán a sportautó külsőjének tanulmányozásával foglalkoztak. A Nissannál belemerültek egy modern utastér kidolgozásába is, amely szintén enyhén retro hangulattal van átitatva. A vezető 12,3 hüvelykes digitális műszerfalon keresztül kap információkat, kombinálva a középkonzol tetején lévő analóg műszerek triójával. Elénk sárga csíkok futnak az ülésekenben és a műszerfalon, harmonizálva a gyöngyházfényű külső festékkel, ami az első generációs 240Z és 300ZX modellek népszerű színének tiszteletére választottak.

At the wheel

A gyártó egyelőre nem fedte fel a teljesítményre vonatkozó adatokat, de hangsúlyozták, hogy minden új Z generációt teljesítménynövekedés jellemzett. Annyit azért elmondtak, hogy a Z Proto ikerturbós V6-os motorral lesz felszerelve és marad a hatfokozatú kézi sebességváltó is.

Nissan reveals a few select Z Proto details