A marketing foglalkozó vállalatoknak mindig vannak lehetőségei új technológiai ismeretek megszerzésére, főként ebben a gyorsan fejlődő társadalomban.

Azok a márkák, ahol szeretnék egyszerűsíteni az ügyfelek vásárlási élményét, gyorsabban elvégezni a konverziókat, és felszabadítani a marketingszakemberek idejét – az innovációra összpontosítva – a feladatok automatizálása jelenti a megoldást.

A statisztikák azt bizonyítják, hogy technológia fejlettség minden lehetőséget biztosít a marketing terület minőségi kiaknázásában. Az ügyfél optimalizáció és az értékesítési termelékenység gyorsabb növekedését eredményez az általános marketing költségek csökkenése mellett. Az automatizációt igénybevevő felhasználók 80 százaléka tapasztalta, hogy megnövekedett az ügyfelek számát, 77 százalékuk pedig a konverziók hatékonyságát emelte ki.

Az automatizálás elfogadása növeli a teljesítményt

Miért lehet, hogy egyes marketingszakemberek továbbra is lassan tanulják meg és alkalmazzák ezt a technológiát? Talán azért, mert nem ismerik vagy nem tudnak eleget róla? Ha ez a helyzet, akkor itt az ideje a kritikus készségek fejlesztésének, ami átalakíthatja a marketing tevékenységüket és növeli a vevők hűségét, amikor erre leginkább szükségük van.

Az automatizálás  leegyszerűsíti az életet. Felszabadítja az összetett kampányokat, a stratégiákat mozgékonyá teszi. Szuper személyre szabott technológia, amely humanizált kommunikációt biztosít a címzetteknek e-mailben, SMS-ben, közvetlen levélben, szociális és más módon – csupán néhány kattintással.

Bár egy új platform megtanulása időigényes lehet, de azok a vállalatok, ahol széles portfólióval rendelkeznek olyan lehetőségket biztosít az automatizálás, amit bűn lenne nem felhasználni.

Hol érdemes elkezdeni az automatizálást?

Az alkalmazott rendszerek áttekintése jó kezdet egy-egy szervezet számára, mert így megtalálhatják azokat a területeket, ahol az automatizálás hozzájárul a jobb eredmények eléréséhez, időmegtakarításhoz és az ügyfélszám növeléséhez.

Miután megtalálták a “gyenge pontokat” a célközönséggel való interakció szempontjából, a marketingszakembereknek fejleszteniük kell azt a tudást, hogy az automatizálás miként nyújthat hatékony érintkezési pontokat, amelyek fenntartják vagy javítják az online elköteleződést. Fontos megtanulni, hogy mik azok a kritikus pillanatok, mikor pár egyszerű kattintással lehet elérni bizonyos csoportokat, a megfelelő időben – amikor leginkább aktívak az online térben.

Ahogy a kapcsolatok elmélyülnek a szervezet és a fogyasztó között, az automatizálásból nyert adatokat továbbítani kell a szervezet más területei felé, például az értékesítési osztályokra, ahol kiemelt segítséget jelent a vásárló megnyerésének szempontjából.

Mindig gondolni kell a végfelhasználóra!

Továbbra is elengedhetetlen, hogy a marketing osztályok és csapataik az ügyfelet helyezzék előtérbe, biztosítva, hogy választott kommunikációs módszertől függetlenül minden címzett személyre szabott élményben részesüljön.

A hozzáértő szakemberek mindig szívesen fejlesztik magukat, kitartanak és lelkesek. Mindent megtesznek, hogy megismerjék a kommunikáció új módszereit és a technológiai újításokat, melyekkel elérhető az ügyfelek bevonzása.