A világ legnagyobb sportszergyártó cége a munkahelyek csökkentése mellett döntött, mivel közvetlenlen eladásban látja jövőt, melyhez a világjárvány által kialkult – a hagyományos kiskereskedelmi csatornák romlása – helyzet is nagyban hozzájárul.

A Szilícium-völgy egyik központi személyisége John Donahoe, aki januárban vette át a Nike vezérigazgatói pozícióját, bejelentette, hogy a vállalat az elektronikus kereskedelem új fázisába lép, a Consumer Direct Acceleration stratégia által. A CEO beszélt arról is, hogy az átállással járó változások valószínűleg elbocsátásokat is eredményeznek a közeljövőben.

„A Consumer Direct Acceleration stratégiánk a következő digitális önrendelkezés fázisa”

– mondta a vállalat vezetése.

„Egy nyitotabb, gyorsabb társaságot építünk, hogy mi határozhassuk meg a jövő piacát. Áthelyezzük az erőforrásokat és képességeket teremtünk a legmagasabb potenciállal rendelkező területeinkbe történő újbóli befektetéshez és arra számítunk, hogy ez az átrendeződés valószínűleg munkahelyvesztést eredményez.”

– tették hozzá.

Az elektronikus értékesítési csatorna kiemelkedő eredményeket hozott a Nike számára az elmúlt negyedévben. Ez idő alatt 75 százalékos növekedést értek a területen, miközben általános bevétel csökkenés volt a tendencia. Továbbá a vállalat nagykereskedelmi szállításai csaknem a felére csökkentek, így a társaságnak nagy mennyisű készletet halmozott fel, amely szintén veszteséget eredményzett.

A Nike bruttó fedezete 8,2 százalékponttal 37,3 százalékra esett vissza, jóval elmaradva az előrejelzésektől. A Bloomberg által elemzett adatok szerint ez volt a sportszergyártó leggyengébb teljesítménye 1998 óta.