A globális szén-dioxid-kibocsátás folyamatos növekedése a fenntartható szállítási megoldások fejlődését hozta magával és most itt van a Volta Zero teherautó, ami ezt a szellemet még magasabb szintre emeli.

A teljesen elektromos hajtás mellett a jármű fenntartható, természetes kompozit anyagok társításából származó panelekből áll. Ez a megoldás tűnik jelenleg a legkiemelkedőbb zöld módszernek a városok közötti és azon belüli áruszállítás megoldására.

Though it only has renders of the all-electric Volta Zero to show for now, Volta Trucks says the first prototype is under construction

A Volta Zero-val a Volta Trucks vállalat tisztább eszközt kínál a teherfuvarozás városi környezetben történő teljesítéséhez. A 16 tonnás teljesen elektromos szállítójármű akkumulátora 160-200 kWh energiát fogyaszt, amely akár 200 km megtételét teszi lehetővé 90 km/h maximális sebesség mellett.

Amiről mindenképpen beszélni kell az a különleges, egyedi megjelenése. A vezetőülés középen helyezkedik el és az elektromos meghajtás lehetővé teszi a kabin talajhoz közelebbi elhelyezését, míg a nagyobb méretű ablakok 220 fokos kilátást biztosítanak a vezető számára. Továbbá a 37,3 köbméteres raktér 8 és 9 tonna közötti teherbírással áll a tulajdonos szolgálatában.

Egészen érdekes a Volta Zero-nál a választott külső burkolat. A felhasznált anyagot az Európai Űrügynökséggel együttműködve fejlesztették ki lenszálakból és biológiailag lebomló gyantából keverve, így egy teljesen természetes kompozit anyag képződik, amely a teljes életciklusa során semleges.

A closer look at the natural composite used for exterior paneling in the Volta Zero truck

A gyártó szerint ez a különleges összetételű anyag már megtalálta az utat a versenysportban használt járművekben, de ez az első alkalom, hogy egy közúti szállítóeszközbe kerül bele. Számos előnyt ígér a szénszálas panelekkel vagy más könnyű megoldásokkal szemben. A Volta állítása szerint akár háromszor jobb lehet rezgéscsillapítás és ütközés esetén az anyag meghajlik és bepattan, ahelyett, hogy éles darabokra törve sérülést okozna.

“Minden Volta Zero több tonna szén-dioxidot tart távol a városunk légköréből, de úgy gondoljuk, hogy a fenntarthatóság nem csupán a károsanyag-kibocsátáson múlik, ezért környezetünk szempontjából elsőrendű megközelítést alkalmazunk minden anyag beszerzésnél”

– mondta Rob Fowler, a Volta Trucks vezérigazgatója.

“Ez magába foglalja a természetes len és biológiailag lebomló gyanta kompozit  használatát a karosszéria felépítésében elsőként a világon, amely CO2-semleges és teljesen újrahasznosítható. Folytatni fogjuk minden szinten, azon küldetésünket, hogy a világ legfenntarthatóbb haszongépjármű-gyártójává váljunk. ”

A vállalat szerint az első prototípus építés alatt áll és még ebben az évben bemutatják. Az első teszt járművek 2021 első negyedévében gurulhatnak ki az utakra.