A jelenleg is szárnyaló videómegosztó alkalmazás szerdán elindította önkiszolgáló hirdetési platformját, megerősítve azon törekvését, hogy versenyre keljen a rivális közösségi médiumokkal, még akkor is, ha több helyen – köztük az Egyesült Államokban is – új vizsgálatokkal kell szembesülniük.

Az új globális TikTok For Business platform a kis- és középvállalkozások számára szól. “Innovatív eszközök segítségével hiteles, kreatív tartalmat hozhatók létre az alkalmazás számára” – olvasható a kínai székhelyű ByteDance tulajdonában álló platform közleményében. Becslések szerint a TikTok egy milliárd felhasználóval büszkélkedhet világszerte.

A bejelentés megváltoztatja a versenyhelyzetet, mert ezzel a lépéssel a TikTok előlép, mint a Facebook, a YouTube és a Twitter fő riválisaként. Nem véletlen, hogy az Egyesült Államok hatóságai megvizsgálják a platform elleni fellépés lehetőségét.

A TikTok megpróbált távol maradni a kínai tulajdonosoktól, rámutatva arra, hogy platform élén amerikai vezérigazgató áll és következetesen tagadja azokat az állításokat, amelyek szerint megosztja az adatokat Pekinggel.

Hétfőn a TikTok kijelentette, hogy kivonja magát Hongkongból, miután egy Kína által bevezetett új nemzetbiztonsági törvény teljesjogú felhatalmazást biztosított az internet megfigyeléséhez.

Az eMarketer adatkutató vállalat becslése szerint a TikTok több mint 52 millió amerikai felhasználót számlál és mintegy 12 milliós nyereséget termelt a koronavírus-járvány kitörése óta. A TikTok különösen népszerű a fiatal felhasználók körében.

A TikTok mozgalom egyre növekvő mértékben bojkottálja a Facebook-ot szerint, mivel a világ legnagyobb közösségi hálózata nem tudta visszatartani a gyűlöletbeszédeket és a társadalmat mérgező tartalmakat.