A Baymard Institute kutatásai azt mutatják, hogy az online vásárlók közel 70 százaléka vásárlás nélkül hagy tételeket a kosarában.

Az ügyfelek különféle okok miatt hagyják el a kosarakat, és nincs garancia arra, hogy emlékeznek rá és visszatérve befejezik a vásárlást. Szerencsére a vállalkozások nem tehetetlenek, hiszen megvannak az eszközök, hogy kapcsolatba lépjenek ezekkel az ügyfelekkel. A kosár elhagyására irányuló kampányok lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy újabb lépést tegyenek online megvásárolható termékeikért, amivel elnyerhetik a felhasználók elköteleződését.

Itt van öt ok, amiért érdemes résztvenni a kampányban:

1. Eseményen alapuló e-mailek további eladásokhoz vezetnek

A 2010-es évek során az online eladások száma évente átlagosan 15 százalékkal növekedtek. Napjaink amerikájában a teljes kiskereskedelmi értékesítés 16 százalékát teszi ki. Ráadásul a fejlődés ütem messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelmi növekedést az elmúlt évtizedben.

A koronavírus-járvány pedig a növekedést robbanásszerűen felgyorsította az e-kereskedelem fejlődését. Az online megrendelések száma 56 százalékkal nőtt járvány  kezdete óta. Ez azt jelenti, hogy több ember vásárol online most, mint eddig bármikor.

A nagyobb mennyiségű tranzakciós szám új lehetőségeket kínál a bevételek növelésére, de akár a vevők elvesztésére is. Tehát szükség van a hatékony kosárelhagyási megoldásra, hogy az online vásárlók száma továbbra is emelkedő tendenciát mutasson.

2. Konverziós esélyek javítása

A szakrétők tapasztalatai szerint a kosárkölcsönző kampány nagyjából 20 százalékkal növeli a konverziót. Ez lehetővé teszi számos ok megválaszolását, amelyek miatt az ügyfél elhagyhatja a kosarát és segít a tranzakció folytatásában.

Például, ha egy ügyfél egyszerűen a kosárban felejtette a terméket, vagy valami elvonta a figyelmét, a kiválasztott termék megrendeléséről, akkor egy emlékeztető küldése könnyű konverziót eredményezhet.

Az ügyfelek távozásának másik gyakori oka a kiegészítő díjak, mint például a szállítás felszámolása. A kosárelhagyási kampánnyal lehetőség nyílik az ingyenes vagy kedvezményes szállítást kínáló üzeneteket küldésére, ami visszatérítheti a felhasználót vásárlási szándékához.

3. Az e-mailek még mindig működnek

Annak ellenére, hogy 1971 óta életünk része az e-mail küldés továbbra is népszerű kommunikációs forma. Az amerikai felnőttek csaknem 76 százaléka havonta legalább egyszer használ e-mailt.

Nem véletlen tartják e-mailt hatékony marketing eszköznek még 2020-ban is. A MailChimp szerint az ügyfelek minden ötödik elküldött marketing e-mailt nyitják meg.

A kosárelhagyásról szóló e-mailek különösen hatékonyak lehetnek, mivel olyan vevőcsoportot céloznak meg, akik már érdeklődtek az adott termékek iránt. De egy új termékkínáló e-mail is ösztönzőleg, a potenciális vásárlók számára.

A legjobb e-mailek olyan személyes érintkezési formulákat is tartalmaznak, amelyek az ügyfél sajátos érdeklődési körére és vásárlási szokásaira összpontosítanak.

4. Eseményen alapuló e-mailek további eladásokhoz vezetnek

Az „triggering” esemény alapján küldött e-mailek (mint például a kosárban lévő elem) háromszor jobban teljesítenek, mint bármilyen más e-maillel történő eladi technika.

A kosárelhagyási e-mailek jellegüknél fogva egy adott dologhoz kapcsolódnak, amely erősen kötődik az ügyfélhez. Ez azt jelenti, hogy meglehetősen személyre szabottak és relevánsak az ügyfelek életében.

Mivel ezek az e-mailek nagy valószínűséggel felhívják az ügyfelek figyelmét nagyszerű lehetőséget kínálnak a keresztértékesítésre vagy eladásra is. Ráadásul a technológia fejlődésével előtérbe került a mesterséges intelligencia szektor specifikus alkalmazása, amely segít releváns, értékorientált üzenetek révén felhívni az ügyfelek figyelmét, kis kockázattal és jelentős konverzióval.

5. Alacsony kockázati szint és jelentős fejlődés

A kosárelhagyási kampányban is alkalmazható kísérleti projektek indítása, mint bármely más marketing területen. Kísérletezetünk különféle kedvezményekkel és promóciókkal, egyedi termékek és vevőcsoportok alapján, így egyedi megközelítések dolgozhatók ki a külféle vevőcsoportok számára.

Az e-mailek küldésének nincs hátránya, mindaddig, amíg az e-mailek megfelelnek a bevált gyakorlatoknak. Könnyen navigálhatók és fontos értéket képviselnek az ügyfelek számára. A legrosszabb ami történhet, hogy figyelmen kívül hagyják az e-maileket. Másrészt, ha csak tíz százalékkal több embert ér el a kampányon, óriási lendületet jelentene a vállalkozása számára.

Következtetés

A hatékony kosárelhagyási kampány segíthet az elveszített lehetőségek visszaszerzésében és fontos szempont az ügyfélkapcsolatok fenntartásában. Követendő minden olyan e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás számára, ahol növeli szeretnék a bevételt és fejleszteni a hűséges ügyfelek hálózatát.