Ahogyan egy újabb tanulmány rámutatott, a légi szállítást végző drónok nem mindig olyan energiahatékonyak, mint a földi szállítás. Ezért valószínűleg többször látunk majd kerekes szállítórobotokat, mint például a meglehetősen vagány (klassz) kinézetű és dinamikusan növekvő keresletű REV-1 modelleket.

Külsőleg kissé a Go-One 3 velomobilra hasonlít, a REV 1-et a Michigan Egyetem spinoff cége, a Refraction AI tervezte.

Jelenleg egy folyamatban lévő kísérleti projekt fókuszában (középpontjában) áll Ann Arborban, az egyetem szülővárosában. Tavaly évvégétől kezdve a robotgépjárművek egy kisebb flottája öt helyi étterem ételeit kezdte el kiszállítani, miként egy applikáción keresztül körülbelül 500 vásárló hívta/rendelte őket.

Azonban a COVID-19 válság kezdete óta a szolgáltatás igénybevétele állítólag a négyszeresére emelkedett. A kerekes robotok közül jelenleg összesen nyolc van használatban- ultraibolyás fertőtlenítő lámpák vannak az ételesrekeszeikben, ráadásul minden egyes szállítás között letörölgetik/letisztítják őket.

University Of Michigan Professors Launch Refraction, A New Last ...
kép: pulse2.com

A REV-1 maximális sebessége 19 km/h, súlya 45 kg és egy 500 Wattnál alacsonyabb teljesítményű motor hajtja. Ez azt jelenti, hogy fogyasztása elég alacsony ahhoz, hogy az e-bikera vonatkozó előírásoknak megfeleljen, így többnyire a biciklisávon közlekedik. Ennek ellenére, ha szükség van rá, az autósávba is ki tud húzódni, például amikor balra kanyarodik.

A robot önállóan navigál a városban és kerüli ki az akadályokat, a GPS, LiDAR, radar és a 12 optikai kamera kombinációjának használatával – az utóbbiak közül némelyiknek körülbelül 200 fokos széles látóköre van, míg a másikak keskenyebb, 90-100 fok körüli látószöggel rendelkeznek. A kamerák efféle eloszlása teljes, 360 fokos látképet biztosít a REV 1-nek környezetéről és a mélység/sötétség érzékelését is lehetővé teszi. Mivel viszonylag lassan közlekedik, hasznát tudja venni az ultrahang szenzoroknak, amelyek a gyorsabban közlekedő járművekben nem hasznosak. Ezen kívül – mivel a hideg télies Michiganben tervezték – a járművet vastag hátsókereke segíti át a havon és a havas területeken.

A nyár közepére remélhetőleg 25 REV-1 lesz majd Ann Arbor utcáin. Az alábbi videón akció/működés közben láthatja az egyik REV-1 robotot.

videó: New Atlas