Virtuális és kiterjesztett valóság a magány ellen a járvány idején

0
71

Világunkon eluralkodó koronavírus-járvány elhozta a techonológiák használatának új korszakát és még erősebben összefonódott hétköznapjainkkal. Ez a változás cselekvésre össztökélte a Spatial Opens tech startupot is és ma bejelentették, hogy a platformon számos eszköz, például az Oculus Quest is, szabadon elérhető.

A Spatial Opens egy ideje fejleszti a kombinált virtuális és kiterjesztett valóság (VR/AR) együttműködési platformját. Törekvésük célja, hogy nagyobb csoportokban is együtt dolgozhassanak a felhasználók függetlenül attól, hogy éppen hol tartózkodnak és milyen eszközt használnak.

Spatial

A Spatial alkalmazás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy találkozzanak a virtuális térben, megbeszéljék a projekteket, importálhassanak tartalmakat, akár 3D modelleket is és akár megosszák a képernyőket bármilyen eszközről. A starup egyik legérdekesebb funkciója az életszerű avatárok használata, mellyel még személyesebbé tették az élményt. A felhasználók feltölthetnek egy önmagukról készített szelfit, amit ezután az app 3D modellé alakít.

„Most jött el az idő, amikor a kapcsolatok érzésésére még nagyobb szükség van, mint valaha, és noha a videocsevegés nagyszerű, ez nem képes helyettesíti az egy helységben együtt dolgozó embereket” – mondta Anand Agarawala, a Spatial vezérigazgatója nyilatkozatában. „Az elmúlt hetekben növekvő érdeklődés mutatkozott a Spatial szolgáltatásai iránt, kezdve a Fortune 1000-től, az iskolákon és kórházakon át az SMB-ig (Server Message Block). Nagyon szeretnénk reagálni a globális igényekre, ezért szabadon elérhetővé tettük a Spatial Enterprise-t a lehető legtöbb ember kiszolgálására, mivel mindannyian új területre tévedtünk az otthoni és munkahelyi életünkben.”

Spatial

A Spatial az egyik legeszközfüggetlenebb platformot kínálja, támogatva az Oculus Quest-et, a Magic Leap-et, a Microsoft HoloLens egy és kettőt, az Androidot, iOS-t, a Nreal-t, a PC-t a webalkalmazáson keresztül. Ingyenes hozzáférés csak az elkövetkező néhány hónapban lesz elérhető, hogy segítse az embereket a világjárvány idején történő kapcsolódásban. Miután elmúlt ez kritikus időszak a tech startup visszatér a prémium szolgáltatási modellhez.

VM