kép: motorauthority.com

A szuper autó óriás Bugatti bemutatta legújabb modelljét, melyet Divo névre kereszteltek.

Mikor a tervezők 2018-ban visszavonultak központjukba, hogy valami igazán különlegeset hozzanak létre már akkor izgalom és öröm melengette szívünket, mert tudtuk, valami igazán különleges élményben lesz részünk. A Divo nem máson – sportautók kedvelőinek egyik favoritja – mint a Bugatti Chiron alapjain nyugszik.

Mint már megszoktuk ez a modell is egyedi karosszériával és belső kialakítással rendelkezik. Érdekesség, hogy nem a sebességrekodrok megdöntésére, hanem a kiemelkedő úttartásra helyezték a hangsúlyt. Legalábbis Stephan Winkelmann véleménye szerint, melyet a Divo bemutatásakor mondott el a nagyközönségnek.

A Bugatti áprilisban már négy példányt értékesített, de nem kell egy tulajdonosnak sem félnie attól, hogy saját Divoja nem lesz elég különleges, mert minden egyes példányt maximálisan egyedire szabnak az igényeknek megfelelően.  Többek között a tulajdonosok választhatnak egyedi test színt, középvonalat, tetőt, motor burkolatot, valamint kerekeket, légbeömlőket és aerodinamikai elemeket.

Bugatti Divo customer car

A belső dizájn kialakításban is számos lehetőség mutatkozik. Különleges belső anyagok, panelek állnak a tulajdonosok fantáziájának kielégítésére és valljuk be, egy 5,8 millió dollárt érő sportautónál – mert, hogy ennyi a Divo hivatalos értékesítési ára – így is kell lennie.

Bugatti Divo customer car

Korábban is voltak olyan különleges igények, mint egy szeretett gyermek lábnyomának a formája, vagy egy szerető pár neve elhelyezve a belső térben. Akkor a Divoban miért ne lehetne? – jegyezték meg a tervezők.

Bugatti Divo customer car

A Bugatti szerint az európai vásárlók ízlésükben inkább visszafogottabbak, míg az Egyesült Államokból és a Közel-Keletről nyitottabb, vadabb elképzelésekkel állnak elő a tulajdonosok. Az ázsiai ügyfelek valahol a kettő között félúton járnak.

Végül, de nem utolsósorban vessünk egy pillanatást a műszaki háttérre!

A Divo szíve a Chiron 8,0 literes négy turbófeltöltős W16-os motorja, amely egy 1480 lóerőt képes kiszivattyúzni. A 100 km/órás sebességet 2.5 másodperc alatt éri el, ami megegyezik a Chiron teljesítményével, de pályateljesítményük mégis nagyon különbözik. A kisebb súly (kb. -35kg), a megnövelt leszorítóerő és a jobb kigyorsítás kombinációjának köszönhetően a Divo 8.0 másodperccel gyorsabban szelte át az Olaszországban található Nardo tesztpályát, mint a Chiron. Ez nem kis különbség, ha figyelembe veszszük a tesztpálya hosszát, amely körülbelül 2.8 km.

Bugatti Divo customer car

A különleges modellből mindössze 40 darab elkészítését tervezik, amely méltó módon foglalja el helyét a Centodieci és a La Voiture Noire mellett a Bugatti történelemben.

VM