SSC Tuatara – Mint a villám

0
116
forrás: autoblog.com

Már nem kell sokat várniuk azoknak a szerencsés megrendelőknek, akik a Shelby Supercars (SSC) által készített Tuatara műszerfala mögött ülve élveznék a vezetés legmagasabb szintű élményét. Közel egy évtizedet kellett várnunk az első bejelentés óta, hogy a világ leggyorsabb sportautójának szánt gépezet gyártható állapotba kerüljön, de végre megtörtént.

Készítői szerint a Tuatara teljesen egyedi és merőben más mint vetélytársai. Évtizedes kutatás és fejlesztés áll a csúcsmodell hátterében, melynek lenyűgöző futurisztikus tervezése mellett időtlen formák és kiemelkedő vezetési élmény emeli magasba a hiperautót.

A Tuatara megalkotását a világhírű tervező, Jason Castriota, nevéhez köthetjük, aki többek között a Ferrari 599 GTB Fiorano-t és a Maserati Gran Turismo-t tevezte. A csábító ívek aerodinamikai szempontból is fontos szerepet töltenek be, miközben megőrzik az egyedülálló profilt, amely egyedivé teszi a Tuatarát. Az különleges kialakítású pillangóajtók tágas kabinjáratot biztosítanak, miközben lenyűgöző látványt nyújtanak. A felfüggesztés egy szénszálas monokróm rendszer. A szuperautó elejében egy tárolórekesz biztosítja a poggyász és egyéb eszközök tárolását. A hátsó részen helyezték el az autóipar egyik, ha nem a legerősebb motorját.

A Tuatara belseje ugyanazt a korszerű funkcionalitást és egyszerűségét mutatja be, amely a külsejét jellemzi. A vezetőfülkében elhelyezett fejlett HMI (Human-Machine Interface) biztosítja a vezető számára az egyedi vezetési élményt és a járműinformációkat egy digitális kijelzőn, valamint egy központilag elhelyezett információs konzolt, ahol szinte minden funkció és információ azonnal elérhető pár érintéssel.

Az akár 480 km/órás sebességet az SSC saját fejlesztésű 5,9 literes V8-as 1350 lóerős motorja biztosítja, de ha etanollal tankolják fel, akkor 1750 lóerő leadására is képes. Az erejét hétfokozatú robotizált váltó továbbítja a hatalmas, 345/30 méretű abroncsokkal szerelt 20 colos hátsó kerekekhez.

A tervek szerint 2,56 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, ami gyorsabb az eddig csúcstartó, Bugatti Veyron, 2,67 másodperces rekordjánál.

A tervek szerint 2013 végén vagy 2014 elején gurulnak le az első modell a gyártószalagról.

Forrás: sscnorthamerica.com