Az IKEA lassan, de biztosan fejlődik az okosotthonok területén

0
142
kép: IKEA

Úgy másfél évvel ez előtt az IKEA belépett az okosotthonok piacára, mikor elérhetővé tette az okos világítás használatát a vásárlók számára. Idén tavasszal pedig bemutatják a Home Smart termékcsalád új tagját, a Fyrtur-t, amely egy hangvezérléssel működtethető intelligens függöny.

Az Ikea, biztonsági okokból, évek óta zsinór nélküli függönyüket állít elő, ami 2018-ban iparági szabvány is lett. Célja a gyermekek biztonságának növelése és a sérülésveszély kockázatának minimálisra csökkentése.

Bár még többen ellenzik mint pártolják az okos otthoni eszközök használatát, mégis az lehet mondani, hogy az IKEA által alkotott termékek hasznosak és segítik a vásárlókat a hétköznapokban. Ebből kifolyólag egyre többen gondolják úgy, hogy a vállalat a legjobb irányból közelíti meg az okosotthon fogalmát, az IoT-re támaszkodva és annak tökéletes alkalmazásával.

A Fyrtur függöny április 1-től válik elérhetővé az USA-ban. Az IKEA még nem tette közzé az árakat, de várhatóan 135 dollárral (35-40 ezer Ft) lesz a kezdeti listaár. A vállalat stratégiája, hogy elegendő időt hagy a termékek tesztelésére és a vásárlói szokásokból tanulva építik a termékcsoportot, így elkerülve a sikertelen termékek létrehozását. Ez történt a Trådfri intelligens izzóknál is, melyek értékesítése minden várakozást felülmúlva váltak sikertermékké, ösztönözve a vállalatot további okostermékek fejlesztésére.

Björn Block, az Ikea Home Smart divíziójának vezetője elmondta, hogy hosszas tesztelésre volt szükség, mire a függöny és a hangvezérlő eszközök kommunikációja megfelelővé vált. Ki kellett küszöbölni az összes felmerülő problémát és a tesztidőszak alatt megjelenő hibákat. Mostanra a termék képes kommunikálni az Apple HomeKit, az Amazon Alexa és a Google Assistant eszközökkel egyaránt. Hozzátette, hogy a Google hangvezérlő termékével a vártnál tovább tartott az összhang kialakítása.

Az IKEA-nál tisztában vannak a ténnyel, hogy ez egy bonyolultabb terület, ahol a vásárlók kétkedve fogadják az új termékeket és még kevésbé nyitottak az okosotthonok ”bonyolultabb” technológiái felé. Mind a cégek, mind a felhasználók a tanulási folyamat elején tartanak, hiszen egy integrált rendszer által biztosított technológiák sorát kell elsajátítani. Az áruházlánc kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a termékeik könnyen kezelhető, magas szintű vásárlói élményt nyújtsanak ezen az új területen is.