A chatbotok jövője szakértők szemszögéből

0
234

A chatbot egy nagyon jól működő automatizált software, az AI és a folyamatosan változó internet használat között. Rendkívül hatékonnyá teszi az üzleti tevékenységet az interneten, miközben bevezet más jövőbeni technológiák fejlődésébe.

„A Gartner azt jósolja, hogy 2020-ra az emberek több beszélgetést folytatnak a chatbotokkal, mint a házastársaikkal” – mondta Christi Olson, a Bing evangelizációs vezetője, valamint a világ egyik fő szakértője a chatbot technológia és hangvezérlés területén.

„Korábban csak a szoftverfejlesztők hozhattak létre chatbotokat. De az elmúlt évben, a vizuális drag-and-drop chatbot építési platformok megnyitották az ajtót mindenféle marketing és kommunikációs szakértőnek a chatbotok használatához. Most már bárki könnyen küldhet üzeneteket a népszerű mobil csevegőprogramok segítségével.” – mondta Virginia Nussey nagyra értékelt marketing szakértő.

James Melvin összegezte a chatbotok képességeit: a chatbotokat úgy tervezték, hogy ne csak a természetes nyelvi megértést végezzék el, hanem képesek legyenek olyan kognitív szolgáltatási funkciókat is végrehajtani, mint például:

  1. Beszéd a szöveghez
  2. Számítógépes látás
  3. Nyelvfelismerés és fordítás
  4. Tartalom mérséklése
  5. Beszélő felismerés
  6. Szövegelemzés

Jelenleg a fő felhasználási terület az ügyfélszolgálat és az online megrendelések, ahol automatizálható az emberi interakció nélküli problémamegoldás és kapcsolatfelvétel az ügyfelekkel.

The Future of Chatbots from the Experts

A szakértők szerint a chatbotok használata egyre jobban elterjed a világ legnépszerűbb alkalmazásaiban, például az Instagram-ban, a WahtsUpp-ban, Google-ben és így tovább.

„A mesterséges intelligencia (AI) modellezési eszközeinek több hónapos tanulása és a felhő alapú kognitív szolgáltatások kihasználása után teljesen meg vagyok győződve arról, hogy a ’Beszélgetés mint Szolgáltatás’ (Conversation as a Service – CaaS) a jövő irányvonala.” – fejtette ki véleményét James Melvin.

Forrás: searchenginejournal.com