Automatizált e-sport AI alapú játékosokkal

0
272

Ma már a videojátékokat is egyre fejlettebb mesterséges intelligencia (AI) hajtja, ami nem a legjobb hír a professzionális gamerek számára.

A Unity játékfejlesztő cég hétfőn bejelentette az AI játékosok új versenyét. A cég egy puzzle-megoldó 3D játékot állított össze, melyet Obstacle Tower-nek neveztek el. A játékot úgy tervezték, hogy pokolian nehéz legyen az AI játékosok számára, akadályokkal és kognitív kihívásokkal. Aki elsőként teljesíti a feladatokat 100 000 dolláros nyereményben részersül. Ezeket a digitális játékosokat egy AI-algoritmus vezérli, amely egy úgynevezett megerősítő tanulási technikára épül.

Ellentétben a gépi tanulással (gyakrabban használt AI típus), amely megtanulja a nagyobb adatok kigyűjtését, kezelését, kimutatását a rendszerből, a megerősítő tanulás jobban megfelel a nem definiált problémák megoldására. Ez azért van, mert a megerősítő tanulási algoritmus képes megtanulni új magatartási formákat a programozott jutalmak alapján, mint egy kutya, aki megtanul egy trükköt. Erre épül az Obstacle Tower AI verseny.

Az algoritmusokat fejlesztő mérnökök számára a játék komoly kihívást jelent, hiszen kifejezetten az AI megzavarására tervezték.

„Számos ellenőrzési, vizuális probléma és kognitív feladat van, amivel meg kell küzdeni ahhoz, hogy szintről szintre haladjanak és minden szint egyre nehezebbé válik” – mondta a Unity gépi tanulásért és AI-ért felelős vezetője, Danny Lange. „Emberi játékosaink a 15. szintig jututtak.”

Az Unity a jövő hónapban adja ki az első 25 szintet, így a fejlesztők képesek lesznek az algoritmusok fejlesztésére az alap játékot alkotó rejtvényeken. Ezután április 15-én mind a 100 szint kiadásra kerül és a verseny megkezdődik.

Forrás: futurism.com