Pihentető alvás okoseszközeink segítségével – II. rész

0
128
Wareable

Gyakran érezzük magunkat fáradtnak, kimerültnek, mert nem alszunk eleget vagy a minősége nem megfelelő?

A CDC becslése szerint az amerikai felnőttek több mint egyharmada nem alszik eleget. Viszont a válaszadók 60 százaléka már foglalkozik a problémával és megpróbálja jobban megérteni az alvási szokásait.

Számos tudós gondolja úgy, hogy a tech eszközeink felborítják alvási mintáinkat. Az éjszakába nyúló tévénézés, az Instagram és Facebook görgetés nem igazán tesz jót a szervezetünknek.

De más szemszögből megközelítve a technológiát, ha jól használjuk, ideális alvási feltételek alakíthatunk ki.

Kövessük a tevékenységet

Képtalálat a következőre: „iFit Sleep HR”

Lehetséges, hogy az alvás hossza megfelelő, de mégsem pihentető. Szerencsére ma már képesek vagyunk éjszakai tevékenységünk nyomon követésére is. Csak vegyünk fel egy hordható fitness trackerek-t – a Fitbit Versa vagy a Garmin Vivomove HR is tökélestes erre a célra – és másnap reggel az információk a kezünkben lesznek. Tudni fogjuk, hogy hányszor ébredtünk fel és mennyi ideig volt az alvás bizonyos fázisaiban.

Arra is van megoldás, ha nem viseljük el az idegen tárgyakat alvás közben. Az iFit Sleep HR és Eight Sleep Tracker az ágyon elhelyezve végig követi az éjszakánkat, majd megosztja velünk a begyűjtött információkat. Ezeken felül vannak még olyan intelligens matracok is, amelyek nyomon követhetik az alvás minőségét.

Automata termosztát használata

Képtalálat a következőre: „nest smart thermostat”

Nehéz lehet elaludni, ha túl meleg vagy túl hideg van. Valójában a pihentető alváshoz legideálisabb szobahőmérséklet 15 és 20°C között van. Az intelligens termosztátokkal ütemezhető szoba melegítése vagy hűtése.

Ha ezt összekötjük a lámpák fényének változtatásával egy idő után az agyunk tudatosan jelezni fogja, hogy itt az ideje a lefekvésnek.

Forrás: cnet.com