Többé nem kell tartani a netes cipővásárlástól

0
314

Kételyekkel telve keresgélünk a neten, találunk egy cipőt, ami felkelti az érdeklődésünk és jön a kérdés: „Vajon jól fog ez nekem állni?” A válasz egyenesen Fehéroroszországból érkezik. Az új kiterjesztett valóságot (AR) használó Wannaby startup célja, hogy könnyebben találjuk meg a tökéletes lábbelinket.

A Wanna Kicks névvel rendelkező iOS alkalmazás a kiterjesztett valóságot használja a cipők virtuális felpróbálásához. Működése egyszerű, hiszen csak ki kell választanunk a szimpatikus cipőt a 3D-s modellek listájából, a fényképezőgépét ráirányítjuk a lábunkra és a kijelzőn láthatjuk hogyan áll rajtunk.

Az általuk létrehozott hatás elképesztő. Az alkalmazás meglehetősen gyors reakcióval bír, úgy mozog, ahogy a lábunkat forgatjuk vagy megváltoztatjuk a kamera látószögét. Még sétálhatunk is benne, hiszen AR alkalmazás követi a lépéseinket. Azért hozzá kell tenni jelenleg nem működik úgy, mint egy tükör, de a Wanna Kicks készítői már dolgoznak azon, hogy semmilyen különbség ne legyen érzékelhető.

A Wannaby csapata úgy véli, hogy a technológiája mind az ügyfeleket, mind a kiskereskedőket segítheti a jövőben. Mivel, ha a vásárlók felkészültsége jobb és célirányosan tudják, hogy mit akarnak vásárolni kevesebb terméket visznek vissza. Segítségével az online kereskedésre elköltött magas összegek is csökkenthetők.

„Küldetésünk az, hogy megtörjük az online vásárlási akadályokat” – mondja a Wannaby vezérigazgatója, az Ex-Googler Sergey Arkhangelskiy. „Úgy véljük, hogy az AR segíthet az ügyfelek számára, hogy online vásároljanak, és az internetes és az offline vásárlás közötti különbségeket el fogja mosni. Két nagy problémát látunk a cipőpiacon. Az online konverziók meglehetősen alacsonyak, és a visszatérés meglehetősen magas, összehasonlítva a hagyományos a vásárlással. A cipők próba lehetősége a telefonon javítja az internetes vásárlási konverziókat, az elkötelezettséget és a visszatérést”.

Forrás: techcrunch.com