Sztárok a fintech világában

0
132

Snoop Dogg amellett, hogy a Klarna részvényese, most a vállalat reklámarcává is vált az új POS kampányban. Ezzel will.i.am, Shaquille O’Neal és Akon után újabb hírességgel bővült a fintech influencereklistája. A rapper-üzletember európai üzleti kapcsolatainak bővítése érdekében lépett együttműködésre a svéd tech bankkal.

Mivel a közösségi média ma már társadalmunk és a kultúránk részévé vált, a hírességek bevonása ugyanúgy alkalmazható a fintech vállalatoknál, mint a szépség-, divat- és zenei iparágakban. A márka fogalma látszólag egyre fontosabbá válik a pénzügyi technológiai szektorban is. A tér egyre zsúfoltabbá válik, és úgy tűnik, hogy a vetélytársak ugyanazokat a szolgáltatásokat kínálják egyedi terméktulajdonságok (USP – unique selling proposition) nélkül. Nem véletlen, hogy olyan fintech óriások – mint a Monzo vagy Viola – már rég elkezdték felderíteni a reklámok adta lehetőségeket, mellyel kiemelkedhetnek, ismertebbé válhatnak az iparági ellenfelekkel szemben.

Felgyorsult fogyasztói társadalmunkban egy pillanat alatt eldöntjük, hogy az általunk érzékelt információról többet akarunk tudni, vagy mehet a kukába a többi ”szeméttel” együtt. Ezért az iparági szakértők szerint szükség van olyan, a közösségi médiában is fontos szerepet betöltő hírességek megnyerésére, akik képviselik a márkát, sőt egyenesen bevonzzák az ügyfeleket.

A Financial Times arról számolt be, hogy a hírességek által reklámozott termékek, mint például egy új szempillaspirál vagy sampon, nagyban különböznek a hitelkártyákkal, hitelekkel, pénzügyi tranzakciókkal foglalkozó területtől és ez negatív visszahangot váltott ki a szabályozásokkal foglalkozó testületeknél.

2017 végén az Értékpapír és Tőzsde Bizottság közzétett egy figyelmeztetést a befektetésekkel kapcsolatban: „azért mert egy híresség azt mondja, egy termék vagy egy szolgáltatás még nem biztos, hogy jó befektetés”. Ez a figyelmeztetés akkor készült, mikor egyre több híresség hozta nyilvánosságra ”coin” vagy egyéb pénzügyi termék ajánlását közösségi média oldalán.

Még a figyelmeztetést megelőzően jelentették be will.i.am együttműködését az Atom startuppal. Az Egyesült Államokban működő fintech vállalat a zenész, énekes, producer segítségével került be a köztudatba. Míg sokan megkérdőjelezték ezt a döntést, az énekes dolgozott együtt az Intellel, és elindította saját i.am+ nevű hardveres startupját, így sokak számára derült ki, hogy a fintech világa nem is annyira idegen, mint azt korábban gondolták.

Hasonlóan tett Shaquille O’Neal is, aki Amerikában a Steady támogatásával a munka és a magánélet egyensúlyának helyreállításáért dolgozott. Akon pedig elindította saját kriptovalutáját, az Akoin-t, annak érdekében, hogy az afrikai emberek visszakapják a kizsákmányoló kormányuk által elvett pénzüket és fejleszthessék saját képességeiket.

 

A 2018-as Sprout Social Index szerint a felhasználók 61 százaléka olyan termékekre fog rákeresni, amit barátja, ismerőse ajánlott és 36 százalékuk pedig akkor, ha azt egy befolyásos influencer népszerűsíti.

1Influencernek azokat a véleményvezéreket, vélemény befolyásoló személyeket tartjuk, akik nagy követőtáborral rendelkeznek a közösségi média oldalakon (például: Facebook, Instagram).

Forrás: Forbes