A McLaren víziója: Formula 1-es verseny 2050-ben

0
1669

A McLaren Applied Technologies bemutatta saját vízióját az autósport jövőjéről. A modellt MCLExtreme-nek nevezték el, amely ugyanúgy nyitott jármű marad, a pilótával a középpontban.

2050-ben, 100 évvel az első Silverstone-i F1-es világbajnoki verseny után, a versenyautók alig lesznek összehasonlíthatóak elődjeikkel. A McLaren-nél engedve saját látomásuknak kaput nyitottak a F1 jövője felé.

A nyitott beülő és a pilóta személyén kívül nem túl sok hasonlóság marad majd az első és a 2050-re tervezett jármű között. Jelenlegi elképzelések szerint a versenyautókat olyan elektromos motorok hajtják majd, melynek végsebessége meghaladhatja a 450 km/h-t. Az autók önjavító gumiabroncsokat és aktív aerodinamikát is használnak, ami azt jelenti, hogy a járművek oldalsó és hátulsó légterelői automatikusan nyílnak és összehúzódnak, mint a nagy fehér cápa kopoltyúi. Szükség lesz különleges kialakítású védőruházatra (g-suit) is, mivel a pilótákat olyan erőhatások érik majd több órán keresztül, amit az emberi test külső segítség nélkül nem képes elviselni. A versenyzőket egy mesterséges intelligencia alapú társpilóta fogja segíteni a futamok ideje alatt.

A vízió megalkotásához a McLaren kezdetben a F1 legnagyobb rajongói között végzett felméréseket. Kiemelten fontos szempont volt a megkérdezettek részéről, a nagyobb rálátás és testközelibb élmény imádott ikonjukkal a verseny közben. Ennek megoldására az MCLExtreme különböző színekben világítana, hogy valós időben mutassa meg a pilóták érzelmeit. Tehát más színe lesz egy épp előző vagy végsebességet elérő versenyautónak is. „Valószínűleg, ha Kimi Räikkönen még versenyezne 2050-ben, az autója állandóan kéken világítana.”

Fontos, hogy az áramkörök is végig bírják a terhelést, hiszen az extrém sebesség miatt a távolságok is hosszabbak lesznek. Például a milánói központban futó verseny egészen Monzáig vagy annál is tovább nyúlna.

A Tron stílusú technológiai fejlesztések közepette azonban van egy olyan funkció, amelyre sokan felkapják a fejüket! A McLaren fekete zónák létrehozását javasolja, ahol a verseny ideje alatt, az összes AI és tech eszköz kikapcsolásra kerül és az irányítás teljes mértékben visszakerül a pilóta kezébe, ezzel is növelve az izgalmakat.

Egy biztos, 2050-ig nagyon sok idő telik még el, de már alakulóban van az új irány az autósport világában. Mi pedig érdeklődéssel várjuk a többi autógyár elképzeléseit, látomásait, fejlesztéseit, mellyel előrevetítik az autóverseny sport jövőjét.

Forrás: topgear.com