Pepper, a segítséget nyújtó humanoid robot

0
260

Szeptemberben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME) a Netlife Robotics bemutatta Pepper-t a humanoid robotot.

Pepper jövőbeni fő feladata segíteni a bankok és közműszolgáltatók ügyintézését. A magyar cég célja a jelenleginél jóval kényelmesebb ügyfélélmény elérése a nemzetközi és a hazai ügyfélszolgálatokon. A francia fejlesztésű emberszabású robotot a Netlife több modell közül választotta ki.

Pepper négy éve került a piacra, azóta húszezer darabot értékesítettek belőle. A mesterséges intelligenciával (AI), hangfelismerő technológiával felszerelt gépet főként szállodákban, repülőtereken, üzletekben alkalmazzák.

Bartha Levente, a Netlife Kft. ügyvezetője hangsúlyozta: Pepper nem akarja elvenni az ügyfélszolgálatos alkalmazottak munkáját. Feladata éppen az, hogy tehermentesítse a humán dolgozókat, ez pedig különösen aktuális a napjainkban tapasztalható munkaerőhiányos időszakban.

Pepper programjában jelenleg 12 nyelv található, a magyar nyelv pedig tanulási fázisban van. A fejlesztők párhuzamosan dolgoznak a magyar és az angol nyelvű ügyfélszolgálati verzión. A beszéd felismerése majd értelmezése internetes felhőszolgáltatáshoz csatlakozva történik. A hallott szöveg feldolgozásnak legfontosabb tényezői a beszéd sebessége és a lehetséges háttérzajok, viszont a kiejtés nem befolyásolja azt. A fejlesztők szerint nem jelent majd problémát a beszédhibások számára sem a Pepperrel történő kommunikáció. Hosszútávon a halláskárosultak, idősek segítségére is szolgál a fejlesztés.

Az alábbi rövid videóban be is mutatjuk Pepper képességeit: